אלעד לאור מסביר: מהו אותו מחקר חדש על התרופה לקורונה – שנכשל?

אנחנו ממשיכים לעדכן אתכם בכל העדכונים האחרונים על נגיף הקורונה. היום, ד"ר אלעד לאור יתייחס למחקר חדש שפורסם לפני זמן קצר, שהתבצע בסין על אחת התרופות לוירוס הקורונה החדש שגורם למחלה COVID-19. "השם שניתן לוירוס הקורונה החדש הוא SARS-CoV-2. מדובר ממשפחת הוירוסים הנקראת קורונה, שוירוס אחר מאותה משפחה גרם למחלת הסארס (SARS). מדובר בוירוס, ולא בחיידק ולכן תרופות אנטיביוטיות לא יעזרו. קיימות בשוק מספר תרופות אנטי ויראליות כנגד מחלות שונות כמו HIV, ומספר תרופות שונות נבדקות כרגע כטיפול אנטי ויראלי אפשרי לוירוס הקורונה החדש". 

ד"ר לאור מציין כי "אחת מהתרופות האלה נקראת Lopinavir/ritonavir (הנקראת בשם המסחרי – "קלטרה"). מדובר בתכשיר משולב של שתי תרופות אנטי־רטרוויראליות מקבוצת מעכבי פרוטאזות, לופינביר וריטונביר, המשמשות לטיפול בתסמונת הכשל החיסוני הנרכש (HIV) שהוא בעצם הוירוס שגורם למחלת האיידס".

מה החוקרים ביקשו לבדוק?

"מדובר במחקר שהתבצע בסין על 199 מטופלים מאומתים שחולים בוירוס הקורונה החדש. 99 מטופלים קיבלו טיפול בתרופה החדשה ו-100 מטופלים קיבלו טיפול סטנדרטי. לצערנו הרב, המחקר לא הראה שיפור משמעותי בשימוש בתרופה – השימוש לא קיצר את משך המחלה באופן משמעותי. כך גם נושא התמותה – לאחר 28 הייתה תמותה די דומה בשתי הקבוצות (19.2% בקבוצה שקיבלה את התרופה לעומת 25% בקבוצה שלא קיבלה את התרופה).  רמת ועוצמת הוירוס אצל החולים בנקודות זמן שונות הייתה דומה בין הקבוצות". 

"לכן מסקנת החוקרים ממחקר זה היא, שתרופה זו למרות שהיא יעילה לטיפול בוירוס ה-HIV, לא הראתה שום יעילות בטיפול בנגיף הקורונה החדש. למרות שמדובר במחקר ראשוני עם מעט חולים, ככל הנראה תרופה זו אינה מתאימה לטיפול בקורונה. ברחבי העולם מנסים טיפולים ותרופות שונות על מנת למצוא תרופה למחלה, ונקווה שבקרוב נוכל לראות תרופות שמסוגלות להילחם בוירוס ביעילות", מסכם ד"ר אלעד לאור.  

נוסיף ונעדכן כי כרגע, מתבצעים מחקרים נוספים, בין היתר עם תרופה אנטי ויראלית נוספת בשם remdesivir ותרופה למלריה בשם כלורוקווין.

Rate this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *