אלעד לאור מסביר: אילו גורמים ומחלות רקע מנבאים מחלה קשה בקורונה וירוס?

כפי שידוע, וירוס הקורונה החדש או בשמו הרשמי (SARS-CoV-2), גורם למחלה נשימתית היכולה לעיתים לגרום לאי ספיקה נשימתית ולמוות אצל חולים מסוימים. אנו יודעים שבעיקר אנשים מבוגרים עם מחלות רקע (כמו מחלות לב, ריאה או דיכוי חיסוני) נמצאים בסיכון הגבוה ביותר לחלות במחלה קשה ולמות מהמחלה. אנחנו יודעים גם שאנשים בריאים וצעירים, ללא מחלות רקע יכולים גם הם לפתח מחלה קשה ולמות מוירוס הקורונה החדש.  

דוקטור אלעד לאור מציג כי "לאחרונה פורסם מחקר שבוצע בסין על החולים, ושם הם מצאו וגילו אילו חולים נמצאים בסיכון גבוה לפתח מחלה קשה ומוות מוירוס זה. המחקר בוצע על 78 חולים סיניים".

 

מה גילה המחקר לגבי החולים שהידרדרו וחלו במחלה קשה?

"המחקר מצא שמדובר בחולים שהיו מבוגרים יותר (בממוצע בגיל 66 מול גיל 37). בנוסף שיעור הסיבוכים היה גבוה יותר באנשים עם היסטוריה של עישון לעומת אנשים לא מעשנים. אצל האנשים עם מחלה קשה יותר החום בקבלה לבית החולים היה גבוה יותר מאשר אצל אנשים עם מחלה קלה יותר. גורמים נוספים כמו רמת חלבון נמוכה בדם, אי ספיקה נשימתית ומדדי דלקת מוגברים גם היו בשכיחות גבוהה אצל אנשים עם מחלה קשה יותר", מסביר דוקטור לאור. 

כלומר ניתן לראות שיש מספר גורמים שיכולים לנבא לנו מי יחלה במחלה קשה יותר. לפי הסטטיסטיקות שאנו רואים, רוב האנשים אשר נדבקים בוירוס הקורונה יחלו במחלה קלה או במחלה ללא תסמינים בכלל. ייתכן ואנשים שמעשנים או אנשים עם חום גבוה צריכים לפנות לאשפוז בבית חולים מכיוון שאצלם- קיימת סבירות גבוהה יותר שהמחלה תהיה קשה, וככה נוכל לעזור להם מוקדם יותר ואולי למנוע את ההידרדרות של המחלה.

Rate this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *