ד"ר אלעד לאור מסביר – האם יש טיפול לנגיף הקורונה?

אחת מהשאלות הנפוצות ביותר בחודשיים האחרונים היא, איך ניתן לטפל בנגיף הקורונה, שמסעיר את ישראל ואת העולם כולו. עם כל יום שעובר, מספר הנדבקים עולה, ובעולם סופרים גם חולים שנפטרו כתוצאה מהמחלה. דוקטור אלעד לאור אומר כי "אנו משתמשים באנטיביוטיקה לטפל במחלות הנגרמות על ידי חיידקים ולא על ידי וירוסים. כרגע אין טיפול למחלה הנגרמת מהוירוס".

"הטיפול היחידי הוא טיפול תומך בלבד במקרים קשים אשר מתדרדרים לכשל נשימתי ואז יש צורך בהנשמה. במקרה שמדובר במחלה קשה, ניתן לתת טיפול תומך נשימתי (אינהלציות, חמצן), נוזלים (אם הם סובלים מהתייבשות), משככי כאבים ותרופות מפחיתות חום", מסביר אלעד לאור.  

"קיימות בשוק מספר תרופות אנטי ויראליות כנגד מחלות שונות כמו HIV. מספר תרופות שונות נבדקות כרגע כטיפול אנטי ויראלי אפשרי לוירוס הקורונה החדש", הוא מדווח. "כרגע מתוכננים מספר מחקרים עם תרופות אנטי ויראליות שונות, אך עד שנוכל לראות תוצאות יעברו כנראה מספר חודשים. במקביל עובדים על חיסון, אך כרגע הצפי הוא שחיסון יהיה מוכן רק עוד שנה לפחות". 

האם צריך לדאוג מחבילות אשר מגיעות מסין?

"לפי ארגון הבריאות העולמי, הוירוס יכול לשרוד על משטחים רק מספר שעות בלבד. כלומר עד שהחבילה מגיעה מסין – נגיפי הקורונה כבר מתים מזמן", מסכם ד"ר אלעד לאור.  

Rate this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *