אלעד לאור מסביר: כך תדעו שנדבקתם בקורונה

נגיף הקורונה ממשיך להכות בעוצמה בכל רחבי העולם, וכאן בישראל אנחנו דוהרים לכיוון סגר כללי. אחת מהשאלות שרבים שואלים היא "כיצד נדע שנדבקנו בקורונה?"

ד"ר אלעד לאור מסביר מהם התסמינים למחלת הקורונה, ובאופן לא מפתיע בכלל, התסמינים דומים למחלת השפעת הרגילה: "התסמין הנפוץ ביותר הוא חום – 88.7% מהחולים המאושפזים סבלו מחום של מעל 38 מעלות. שיעול היה נפוץ אצל 67.8% מהחולים. הזמן הממוצע מתחילת ההדבקה ועד הופעת התסמינים הוא 4 ימים בממוצע, עפ"י הממצאים עד כה".

 "מחקר נוסף התפרסם בכתב העת JAMA, שבוצע בסין על המקרים שחשודים או אומתו כחולים בקורונה. מחקר זה התבסס על 72,314 מקרים שהיו בסין, כאשר מתוכם 44,672 הם מקרים מאומתים של וירוס הקורונה. לפי מחקר זה, 87% מכלל המקרים הם אנשים בגילאי 30-79. רק אחוז אחד מהחולים הם ילדים בגיל פחות מ10, ו-3% מכלל החולים הם קשישים מעל גיל 80", מציג ד"ר אלעד לאור.

"מבחינת התמותה – 2.3% חולים נפטרו מכלל המקרים, ו-14.8% מכלל החולים מעל גיל 80 נפטרו. לסיכום, ניתן לראות שככל שעובר הזמן, אנו רואים שוירוס זה פוגע בעיקר באוכלוסיה המבוגרת. ככל שאדם מבוגר יותר, כך גדל הסיכוי שהוא יפתח את המחלה, והמחלה הורגת יותר אנשים מבוגרים מאנשים צעירים. התסמין הכי חשוב הוא הופעה של חום, אך יש לזכור שלא כל מחלת חום היא קורונה", מסכם ד"ר לאור.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.