אלעד לאור מסביר מהי התרופה שמקבל טראמפ לקורונה

לפני מספר ימים נודע כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חלה בקורונה. למרות שמצבו מוגדר קל יחסית, הוא אושפז בבית חולים צבאי וקיבל מספר תרופות ניסיונות על מנת להילחם בווירוס. מדובר בקוקטייל נוגדנים של חברה בשם "ריג'נרון", שלא אושר עדיין לשימוש ע"י מנהל המזון והתרופות האמריקאי. מדובר למעשה בחיסון סביל.

מהו בעצם חיסון סביל?

"חיסון אקטיבי, שהוא החיסון הרגיל אותו אנו מכירים, מכיל את חלקיקי הווירוס המומת או המוחלש, ונותנים אותו לפני שהאדם נדבק בווירוס כדי יהיה מספיק זמן לגוף לפתח נוגדנים כנגד הווירוס ולפתח זיכרון חיסוני", מסביר ד"ר אלעד לאור. "בניגוד אליו, החיסון הסביל שונה לגמרי, והוא לא תלוי בזה שהגוף שלנו מייצר נוגדנים. בחיסון סביל אנו לוקחים נוגדנים מאדם שכבר היה חולה במחלה, או נוגדנים שמייצרים במעבדה, ונותנים אותם למישהו שחולה בהווה. כך אנו יכולים לעזור לאנשים שחולים ולא צריכים לחכות שהם יפתחו נוגדנים בעצמם".

איך עושים את זה?

אלעד לאור עונה: "במקום לאסוף נוגדנים שונים מאדם שחלה במחלה, בתרופה החדשה שאותה מקבל דונלד טראמפ, מפיקים נוגדנים בצורה מלאכותית במעבדה. בחברת התרופות מייצרים נוגדנים כנגד שני חלבונים של וירוס הקורונה על ידי הנדסה גנטית של תאים מיוחדים. התאים האלו מפרישים את הנוגדנים הספציפיים לשני החלבונים של וירוס הקורונה. בחברה המדוברת, ביצעו ניסוי ב-275 חולים. אלו שקיבלו את הטיפול, החלימו מהר יותר וחוו עומס ויראלי קטן יותר. יש לציין שהטיפול הזה עזר בעיקר לחולים שלא פיתחו נוגדנים כנגד הווירוס". 

האם הטיפול יעיל?

"כרגע לא ברור האם הטיפול עוזר או לא, מכיוון שאין עדיין מספיק מחקרים בנושא. עוד לא ברור האם הטיפול הזה בכלל עוזר לחולים במחלה קלה, כמו דונלד טראמפ", מסכם ד"ר לאור. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.