אלעד לאור | הסיבוכים ארוכי הטווח של הקורונה – פרק 1: הצטלקות של הריאה

אנחנו עדיין לא יודעים הכל על וירוס הקורונה החדש הגורם למחלת ה–COVID-19, ולאט לאט מצטברים מחקרים שונים על ההשפעות של וירוס זה. אמנם בד"כ המחלה עצמה עוברים תוך שבועיים – שלוש, אך לעיתים הנזק שנגרם לגוף יכול להישאר למשך חודשים, שנים ואפילו לצמיתות. אלעד לאור מסביר ש"בגלל שוירוס הקורונה הוא חדש, אין לנו הרבה מידע על ההשפעות ארוכות הטווח של וירוס זה. אפילו החולים הראשונים שחלו בסין, חלו במחלה רק לפני כחצי שנה. למרות זאת בעיקר מניסיוננו עם וירוסים אחרים כמו וירוס ה-SARS ווירוסים נשימתיים אחרים, אנו יכולים להעריך מהם הסיבוכים ארוכי הטווח שיישארו עם אלו שהחלימו מהמחלה".

בשבועות הקרובים נעלה סדרת כתבות חדשה שתעסוק בנזקים ובסיבוכים ארוכי הטווח של נגיף הקורונה COVID-19.

פרק 1: הצטלקות של הריאה


ד"ר אלעד לאור מסביר: "הרקמה הבריאה של הריאה חיונית לתהליך הנשימה שלנו והיא מאפרת שחלוף גזים תקינים בגוף – אנו שואפים חמצן ומוצאים החוצה פחמן דו חמצני. אצל חלק מחולי הקורונה אנו רואים בבדיקות הדמייה כמו CT שחלק מרקמת הריאה שהייתה בריאה לפני המחלה, כעת נראית מצולקת. לעיתים אנו רואים נזק כזה לרקמת הריאה גם באנשים שהיו עם מחלה קלה או מחלה ללא תסמינים בכלל".

"חלק מהנזק הזה יכול להיות בלתי הפיך ורקמת הריאה המצולקת אינה מתאוששת. דבר זה יכול לגרום לבעיות נשימה בטווח הארוך ולקוצר נשימה במאמצים. אנשים כאלה לא יוכלו לחזור ליכולות הגופניות שהיו להם לפני מחלת הקורונה, וייתכן שיהיה להם קושי בריצה, טיפוס במדרגות או בהליכה מאומצת. תופעה דומה נצפתה בכשליש מהחולים במחלת ה-SARS. ככל הנראה הנזק לריאה שנגרם מנגיף הקורונה החדש הוא יותר חמור מזה שראינו במחלת ה-SARS, מסביר ד"ר לאור.

Rate this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *