רופא ומטופל

חשיבותן של בדיקות קבועות לקשישים ובני הגיל השלישי

ככל שאנו מתבגרים, הגוף שלנו עובר מגוון שינויים שעלולים להגביר את הסיכון לבעיות בריאותיות. בדיקות סדירות אצל רופא המשפחה ורופאים מקצועיים, חיוניות לשמירה על בריאות טובה, במיוחד עבור קשישים. "למרבה הצער", מעיד המנהל הרפואי, ד"ר אלעד לאור, "קשישים רבים נוטים לדלג או לדחות בדיקות אלה מסיבות שונות, החל מבעיות ניידות, ועד פחד מבשורות רעות".

הפחד מבשורות רעות מובן – אף אחד לא רוצה שיבשרו לו שיש לו מחלה או שהוא סובל ממצב חמור כך ביום אחד. עם זאת, הימנעות מפגישות רפואיות עלולה למעשה להחמיר את המצב. אם אכן קיימת בעיה בריאותית, חיוני לאתר אותה מוקדם כדי להתחיל בטיפול בהקדם האפשרי. רופאים שונים שמלווים אתכם, יכולים לעזור להתמודד עם פחדים אלה על ידי מתן מידע בנוגע לציפיות במהלך הבדיקה. הם גם יסבירו, במקרה שישנו ממצא חריג, שניתן לנהל או לטפל בהרבה מצבים ביעילות אם אלו מאותרים מוקדם. הרופאים יכולים גם להתאים תכנית טיפול שתענה על הצרכים והדאגות הספציפיות של הקשישים. על ידי התמודדות ישירה עם הפחדים הללו, קשישים יכולים להרגיש בטוחים יותר. 

בדיקות סדירות יכולות לסייע במעקב טוב יותר אחרי תרופות שנוטל המטופל

בפוסט זה, יסקור אלעד לאור כמה מהסיבות לכך שבדיקות סדירות חשובות כל כך לקשישים ולתרומתן החשובה כדי להבטיח שהקשישים יקבלו את הטיפול הדרוש להם, על מנת להישאר בריאים ופעילים.

למה זה חשוב?

אחת הסיבות החשובות ביותר לתזמן בדיקות סדירות היא איתור בעיות בריאותיות פוטנציאליות מוקדם. מצבים רבים, כגון לחץ דם גבוה, סוכרת וסוגים מסוימים של סרטן, עשויים להיות בעלי סימפטומים לא ברורים בשלבים הראשונים שלהם. עד להופעת התסמינים, המצב עלול להיות מתקדם יותר וקשה יותר לטיפול. בדיקות סדירות יכולות לעזור לאתר את הבעיות הללו לפני שהן הופכות חמורות יותר, מה שמקל על ניהולן ועשוי למנוע סיבוכים בהמשך הדרך.

סיבה נוספת לקבוע בדיקות קבועות היא להישאר מעודכנים באמצעי מנע חשובים. לדוגמה, קשישים עשויים להזדקק לחיסונים מסוימים או לטיפולים מונעים כדי לסייע להם להתמודד עם מחלות שונות. במרפאה שבה מטופל הקשיש, ניתן לקבל מידע על אילו בדיקות או חיסונים מומלצים על סמך הגיל, המין וההיסטוריה הרפואית. בנוסף, כפי שמציין ד"ר אלעד לאור, בדיקות סדירות נותנות לקשישים הזדמנות לדון עם הרופא בכל דאגה בריאותית שיש להם ולקבל עצות לגבי שינויים באורח החיים שיכולים לעזור לקדם בריאות טובה ולמנוע בעיות.

בדיקות סדירות מספקות הזדמנות לרופא המטפל לבדוק ולהתאים את התרופות לפי הצורך. ככל שאנו מזדקנים, הגוף שלנו עשוי להגיב שונה לתרופות בהשוואה לתקופה שבה היינו צעירים יותר, ותרופות מסוימות יכולות לקיים אינטראקציה עם אחרות בדרכים בלתי צפויות. על ידי מעבר על תרופות ומינונים באופן קבוע, הרופא המטפל יכול לעזור לקשישים להימנע מתגובות שליליות ולהבטיח שהם מקבלים את מלוא היתרונות של התרופות שהם נוטלים.

לבסוף, בדיקות סדירות יכולות להיות גם כלי חשוב לוודא שהקשישים מקבלים את התמיכה החברתית והרגשית שהם צריכים. תוצר לוואי של הזדקנות עלול להיות בדידות, וקשישים רבים מתמודדים עם בדידות או דיכאון. רופא מטפל יכול בדרך כלל להציע עצות כיצד להתחבר לגופים קהילתיים, להישאר מעורבים עם חברים ובני משפחה, ולנהל בעיות הקשורות לבריאות הנפש. 

Rate this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *