מהי מחלת הסרטן?

אנו שומעים עליה הרבה מאד לצערנו, אך לא תמיד אנחנו יודעים ומבינים מה הדבר אומר. ד"ר אלעד לאור מסביר מהי מחלת הסרטן, והאם בכלל נכון לכנות אותה "מחלה אחת"?

"סרטן הוא לא מחלה אחת, אלא שם כללי למספר מחלות בעלות מאפיינים דומים. המאפיין העיקרי של מחלת הסרטן הוא קבוצת תאים אשר מתחלקת ומתרבה בגוף בצורה לא מבוקרת. גופנו בנוי מתאים שונים – מדובר ביחידת החיים הבסיסית המרכיבה את גופם של כל היצורים החיים. בגופנו תאים שונים עם ייחוד ותפקוד שונה – יש תאי שריר, תאי דם ותאי עצב. אלה נראים ומתפקדים באופן שונה, אולם מתחדשים בצורה דומה, על ידי חלוקה, בכדי לרפא או לבנות רקמות שניזוקו".

דוקטור אלעד לאור מוסיף, כי "על מנת להתרבות התאים גדלים ומתחלקים ובשלב מסוים הם מתים ומוחלפים על ידי תאים אחרים. תהליך זה של גדילה והתחלקות הוא תהליך שנמצא תחת בקרה הדוקה של הגוף. הגוף שולח חומרים שונים וסיגנלים שונים ואומר לתאים מתי עליהם להתחלק ומתי עליהם למות. בתאים סרטניים תהליך חלוקת התאים יוצא מכלל שליטה, והתאים מתחלקים ומתרבים ללא הפסקה וכך נוצר הגידול הסרטני. הגידול בהתחלה נשאר בצורה מקומית,אך בהמשך יכול לרכוש את היכולת לנדוד למקומות אחרים בגוף ולשלוח גרורות.
ישנם שני סוגי גידולים: שפיר (benign) שאיננו הורס את הרקמה ממנה הוא נוצר ואינו מתפשט לרקמות מרוחקות, וממאיר (malignant) שהוא גידול סרטני".

Rate this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *