ד"ר אלעד לאור מסביר: איך וירוס הקורונה מתפשט, ואיך הכרנו אותו כבר בעבר?

סערת נגיף הקורונה מעסיק אותנו כבר יותר מחודש, כאשר מדינות המזרח הרחוק סובלות מקשיים רבים בעקבותיו – כל התעשייה נעצרה, תיירים לא מגיעים, ומספר המתים רק עולה. הנגיף, שהתפתח בסין, הועבר גם למדינות שכנות כמו יפן, תאילנד ואפילו ארצות הברית.

לדעת ד"ר אלעד לאור, "נגיף הקורונה מתפשט בדומה לוירוס השפעת – טיפות מזעריות של רוק והפרשות ממערכת הנשימה. כאשר אדם מתעטש או משתעל הוא משחרר לחלל האוויר טיפות קטנות המכילות את הוירוס ואז הן חודרות לדרכי הנשימה של אדם אחר. כאשר חקרו את הנדבקים הראשונים, גילו שהם ביקרו או עבדו בשוק של מאכלי ים. יש לציין שבשווקים האלה מכרו לא רק מאכלי ים ודגים אלא גם ארנבים, נחשים ובעלי חיים נוספים".

"בהמשך נדבקו גם אנשים שלא ביקרו בשווקים האלה, ולכן קיים סיכוי שהוירוס בהתחלה הדביק בעלי חיים בלבד, ולאחר מכן הוירוס עבר מוטציה גנטית והשתנה והפך לוירוס שמדביק בני אדם ללא צורך בבעלי חיים", אומר דוקטור אלעד לאור.

הוירוס מבחינה גנטית דומה מאוד לוירוס הSARS שגם הוא ממשפחת הקורונה. כזכור מחלת הסארס התפרצה בשנת 2002 בסין והייתה דומה למחלה הנוכחית של הקורונה. "המקרה האחרון של סאראס היה ב-2003. כ-8000 איש נדבקו בסארס ומתוכם כ-800 נפטרו מהמחלה. מגפה של וירוס קורונה נוספת הייתה ב-2017 עם וירוס הגורם למחלת ה-MERS (הנקראה גם שפעת הגמלים). כ-2,500 אנשים נדבקו במחלה הזו ומתוכם כ-900 נפטרו. יש לציין שהוירוס גם דומה לוירוס קורונה אשר נמצא בעטלפים, ולכן המחשבה היא שמדובר בוירוס שהדביק עטלפים, ועבר מוטציה והפך לוירוס שמדביק בני אדם", מסכם אלעד לאור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.