אלעד לאור עונה – מה הקשר בין סוג דם לקורונה?

ככל שעובר הזמן, יותר ויותר גורמי סיכון בקשר למחלה שנגרמת על ידי וירוס הקורונה נחשפים. אחד מהגורמים, שייתכן ומשפיע על הסיכון להידבק ולחלות במחלה קשה יותר, הוא סוג דם. במחקר שפורסם לאחרונה, החוקרים מצאו שאנשים עם סוג דם O פחות נדבקו בקורונה ביחס לאנשים עם סוג דם A, B  או AB. 

מה זה אומר?

ד"ר אלעד לאור עונה: "התוצאות האלה מעידות שייתכן כי אנשים עם סוג דם A, B או AB נמצאים בסיכון גבוה להידבק בקורונה. גם כאשר החוקרים בדקו קבוצות אתניות שונות הם מצאו שפחות אנשים עם סוג דם O נדבקים בקורונה". 

"קבוצה אחרת של חוקרים מצאה כי אנשים בעלי סוג דם A או AB הם בעלי סיכון גבוה יותר לחלות במחלה קשה יותר בהשוואה לאנשים עם סוג דם O או B. כאשר הם בחנו 95 חולים קשה בווירוס הקורונה שהיו מאושפזים בקנדה, הם מצאו שיותר אנשים עם סוג דם A או AB נזקקו להנשמה, היו עם פגיעה גדולה יותר בריאות והיו עם שיעור גבוה יותר של אי ספיקת כליות", מספר אלעד לאור.  "מחקר אחר מצא קשר בין סוג דם A לבין הסיכוי לאי ספיקה נשימתית באנשים שנדבקו בווירוס הקורונה".

סוג דם O מגן, סוג דם A מסכן?

"ייתכן כי תוצאות המחקרים מעידות כי זיהינו גורם סיכון אפשרי להדבקה ולמחלה קשה יותר באוכלוסיה הכללית, בנוסף לגורמי הסיכון שכולנו מכירים במחלת הCOVID-19. ייתכן וסוג דם O הוא גורם מגן אפשרי בפני הדבקה ותחלואה של מחלת הCOVID-19, לעומת סוגי הדם האחרים ובפרט סוג דם A שהוא כנראה קשור לסיכוי גדול יותר להידבק ולחלות במחלה קשה יותר".

Rate this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *