אלעד לאור – מיהו האיש שנדבק בנגיף קורונה פעמיים?

לאחר שאדם נדבק בוירוס ברוב המקרים זה מעורר אצל הגוף "זיכרון חיסוני", ובפעם הבאה שאותו וירוס או חיידק מנסים לחדור לגוף, הוא מייצר נוגדנים אשר משמידים את הוירוס עוד לפני שהוא מספיק לעורר מחלה בגוף.  חלק מהמחלות מייצרות זיכרון חיסוני בגוף האדם, ולא ניתן להידבק באותו וירוס או חיידק שוב. לעומת זאת חלק מהמחלות לא מייצרות זיכרון חיסוני וניתן להידבק שוב ושוב באותה מחלה.

ד"ר אלעד לאור מסביר ש"אנו יודעים שאנשים שחלו בCOVID-19 מייצרים נוגדים, ואנו יודעים שחלק מהנוגדנים האלה כנראה מגנים על הגוף מפני הדבקה עתידית. אנחנו עדיין לא יודעים האם כל האנשים שנדבקו אכן מייצרים נוגדנים כאלה ואנחנו עדיין לא יודעים כמה זמן הנוגדנים האלה מחזיקים מעמד. בחודשים האחרונים לא התגלו מקרים של הדבקה חוזרת בוירוס ואפילו ארגון הבריאות העולמי דיווח, שככל הנראה אין סיכוי להדבקה חוזרת. אבל השבוע מדענים מהונק קונג דיווחו על אדם בריא בשנות ה-30 לחייו שנדבק שוב בקורונה כ-4 חודשים לאחר ההדבקה הראשונית".

האם מדובר בהדבקה חוזרת? או שאולי מדובר באותו וירוס שנשאר רדום בגוף שלו ופשוט התפרץ מחדש? 

לפי הדיווח של המדענים מהונג קונג הוא שבוודאות מדובר בוירוס אחר מכיוון שהם ביצעו אנליזה על המבנה הגנטי של הוירוס והוא שונה מהוירוס שנמצא עכשיו אצל אותו אדם. 

האם מדובר בחדשות רעות לכולנו ואכן אפשר להידבק מחדש בקורונה אפילו מספר חודשים לאחר ההדבקה הראשונית?

התשובה היא עדיין לא. לא ניתן להסיק מסקנות ממקרה אחת של אדם וייתכן שחלק מהאנשים כן מסוגלים להידבק שוב בוירוס וחלק מהאנשים לא.


"מחקרים שנערכו בחודשים האחרונים הראו כי התגובה החיסונית החזקה ביותר נגד הקורונה נמצאה אצל החולים הקשים ביותר. ייתכן והגוף שלו לא פיתח מספיק נוגדנים כנגד הוירוס ולכן הוא נדבק שוב. אבל לא מדובר רק בחדשות גרועות…ההדבקה השנייה אצל אותו אדם הייתה ללא תסמינים והוא גילה שהוא נדבק בנגיף רק בגלל שעשה את הבדיקה", מחדד אלעד לאור. 

בדוח של אוניברסיטת הונג קונג, נאמר כי בפעם הראשונה שחלה האיש היה מאושפז 14 יום בבית חולים לפני שהתאושש מהוירוס, אולם לאחר מכן, למרות שלא סבל משום תסמינים נוספים, הוא נמצא חיובי לוירוס בפעם השנייה, בעקבות בדיקת רוק בשדה התעופה בדרכו חזרה מאירופה. כלומר ייתכן והגוף שלו אכן ייצר מספיק נוגדנים וזו הסיבה שבפעם השנייה המחלה אצלו הייתה ללא תסמינים בכלל. 

מהי המסקנה? שעד שאין לנו חיסון אפקטיבי גם אנשים שחלו במחלה צריכים עדיין לשמור על כללי ההיגיינה, לבישת מסיכה וריחוק חברתי כי ייתכן שהם יכולים לחלות במחלה שוב, או אפילו להדביק ללא תסמיני המחלה. 

Rate this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *