אלעד לאור – מה ההבדל בין וירוס לחיידק?

כאשר אנו מגיעים לרופא, לעתים הוא נותן לנו טיפול באנטיביוטיקה להילחם בחיידק מסוים והזיהום חולף לאחר מספר ימים. לפעמים אנחנו מגיעים לרופא והוא משחרר אותנו ללא כל טיפול אנטיביוטי, זאת מכיוון שמדובר ב"זיהום ויראלי". גם וירוס הקורונה הוא אחד מאותם זיהומים ויראליים, ולכן לא ניתן לטפל במחלה באנטיביוטיקה.

אז מה בעצם ההבדל בין וירוס לחיידק? 

ד"ר אלעד לאור מסביר: "הגוף שלנו מורכב מתאים רבים. יש תאי עצב, תאי שריר, תאי דם ותאי עור. התאים מרכיבים את הגוף שלנו והם מתחלקים ומתרבים בכוחות עצמם. חיידק הוא בעצם ייצור חי קטן שמורכב מתא אחד, כמו התאים שקיימים בגופנו. אמנם החיידק מזכיר את התאים שיש בגופנו, אך המבנה שלו מעט שונה. החיידק מכיל את כל האברונים שיש בתאים והוא יכול להתקיים ולהתרבות בכוחות עצמו. בניגוד לכך, וירוס הוא ייצור קטן הרבה יותר, אשר חלק מהמדענים לא מחשיבים אותו כיצור חי בכלל. אין לו את כל האברונים שיש לחיידק והוא אינו מסוגל להתרבות בכוחות עצמו. מדובר, למעשה, בסוג של טפיל אשר זקוק לתאים של גופנו על מנת להתרבות ולשכפל את עצמו". 

עוד מסביר אלעד לאור: "הווירוסים והחיידקים גורמים למחלות שונות. בדרך כלל, בילדות או בבגרות אנו חולים בהרבה מחלות ויראליות, שנוטות לחלוף לבד ללא טיפול. יש הרבה מחלות ילדות שנגרמות מווירוסים, כמו אבעבועות רוח, פוליו, חצבת וגם שפעת והצטננות. איידס והרפס הן גם מחלות ויראליות. חיידקים, לעומת זאת, בדרך כלל גורמים לדלקות ריאה, דלקות אוזניים, דלקת גרון ודלקת קרום המוח". 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.