אילו נתונים חדשים התגלו על יעילות החיסון? אלעד לאור עונה

לאחרונה התפרסמו תוצאות נוספות של קופת חולים כללית בנוגע ליעילות של החיסון של פייזר כנגד קורונה. המחקר נערך בשיתוף חוקרי אוניברסיטת הארווורד ופורסם בכתב העת המוביל "New England Journal of Medicine".

מה קרה במחקר?

אלעד לאור מסביר: "המחקר עקב אחר 600 אלף מבוטחים מחוסנים, מול קבוצה דומה שלא התחסנה, ומצא ששבוע לאחר החיסון השני (כלומר כחודש לאחר החיסון הראשון) התחלואה מקורונה פחתה ב-94% ושיעור המחלה הקשה פחת ב-92%".

מה זה אומר?

"החיסון מנע 96% מהתחלואה התסמינית ו-95% ממקרי התחלואה הקשה. מדובר בתוצאות טובות יותר מההערכה הקודמת שהצביעה על יעילות של 94% ו-92% בהתאמה. התוצאות מדגימות גם כי החיסון יעיל במידה גבוהה בכל קבוצות הגיל – גם בקבוצת המחוסנים מעל גיל 70, עם יעילות של 92%", אומר ד"ר אלעד לאור.

מה לגבי אוכלוסיות בסיכון?

"במחוסנים עם מחלות כרוניות רבות, יעילות החיסון נמוכה יותר במעט: יעילות של 88% במניעת תסמינים במחוסנים עם שלוש או יותר מחלות רקע או גורמי סיכון. החיסון יעיל פחות בקרב אוכלוסיות ספציפיות: דיכוי חיסוני והשתלת איברים (84%), מחלת לב (80%), מחלת כליות כרונית (80%) וסוכרת (86%)".

איך זה משפיע עלינו?

"לפי תוצאות אלה, ניתן ניתן לראות שבעולם האמיתי היעילות של החיסון דומה ליעילות של החיסון שנצפתה בניסויים של פייזר. ניתן לראות כי החיסון יעיל מאוד באנשים עם מיעוט מחלות רקע בכל קבוצות הגיל, אך יש יעילות מופחתת של החיסון בקבוצות אנשים מסוימות שסובלות ממחלות מסוימות. מכיוון שבאנשים אלה הסיכוי לתמותה ותחלואה מקורונה הוא גדול יותר, יש חשיבות גדולה יותר לחיסון".

Rate this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *